Veel gestelde vragen

1. Beschikt STR collectie ook over een fysieke showroom?

Ja, STR collectie heeft een showroom waar u terecht kunt tijdens onze openingstijden. U kunt hier het kunststof meubilair zien, testen en desgewenst meteen meenemen, mits voorradig. Kijk hier voor de actuele openingstijden. Wij hebben 95% van alle modellen op internet ook in onze showroom staan. 

 

2. Is STR collectie dagelijks open?

Nee, wij werken zowel projectmatig als in de showroom en zijn niet dagelijks aanwezig. U kunt het beste voor bezoek aan onze showroom vooraf kijken op de website voor de openingstijden. U kunt altijd een afspraak maken om op een andere dag langs te komen.

 

3. Heeft STR collectie het kunststof meubilair op voorraad?

Ja, STR collectie heeft de meeste modellen en kleuren op voorraad. Uiteraard fluctueert de voorraad, ook afhankelijk van de vraag. We hebben een fysieke winkel en 2 webshops. Het kan gebeuren dat een product op voorraad staat, maar uiteindelijk op hetzelfde moment vanuit 2 verschillende webshops besteld wordt of in de winkel wordt verkocht. We moeten helaas dan een koper teleurstellen.

Indien u langs wilt komen voor een specifiek product, kunt u het beste vooraf even contact met ons opnemen (telefonisch of per mail). Wij kunnen dan zien of het product op voorraad is. 

 

4. Wat is de gemiddelde levertijd van een bestelling?

Wij streven er altijd naar om binnen 7 werkdagen te leveren. Toch kan het zijn dat een product niet op voorraad is, de transporteur of PostNL vertraging heeft of een andere reden. Wij zullen u dan hierover tijdig informeren. Indien dit voor u problemen oplevert, zullen wij samen naar een oplossing zoeken. Veel producten kunnen wij verzenden via PostNL. Producten met een afwijkend volume of maatvoering verzenden wij via een meubeltransporteur. In de periode november t/m maart  kan de levertijd voor meubeltransport langer kan zijn dan gebruikelijk. 

Wilt u absolute zekerheid over de levertijd? Neemt u dan contact met ons op. 

 

5. Is een spoedlevering mogelijk?

Ja, STR collectie kan gebruik maken van een spoedlevering via een koerier. U betaalt dan de koerierskosten welke op elk moment zijn op te vragen. U moet rekenen met minimaal factor 2 aan meubeltransportkosten.

 

6. Waarom betaal ik voor het verzenden van producten?

Wij werken met waardevolle producten die goed verpakt moeten worden en zorgvuldig verstuurd dienen te worden. Elk product wordt uitvoerig gecontroleerd en daarna verpakt. Verpakking en inpakken kost tijd en geld. Grote verpakkingen kunnen alleen via een meubeltransporteur die persoonlijk de goederen bij u aan huis komt afleveren. Kleine pakketten worden via de PostNL verstuurd, zodoende zijn deze kosten lager.

 

7. STR collectie en het milieu

STR collectie wil graag groen ondernemen. Daarom in het kader van het milieu vinden we het verstandiger om zendingen te combineren en verpakkingen te recyclen. Kleine bestellingen worden gecombineerd en oude verpakkingen gebruiken we voor het inpakken van stapelstoelen of bescherming van ligbedden. Het kan daarom ook voorkomen dat een gewenste of verwachte levertijd iets wordt vertraagd, omdat we niet een nagenoeg lege bus willen gebruiken voor het vervoer van 1 klein doosje. We hopen op uw begrip.

 

8. Wat betekent "backorder"?

Als er "backorder" bij een product staat wil dit zeggen dat het product op dit moment niet voorradig is maar wel bestelbaar. Het product kan snel op voorraad zijn of is reeds in bestelling en kan elk moment verwacht worden. U kunt dit product gewoon bestellen. Het betekent alleen dat de levertijd langer is. U kunt ons altijd bellen voor informatie over de levertijd. 

 

9. Is de malafdruk zichtbaar van een kunststof produkt?

Bij donkere kleuren kunststof is de mal-afdruk meer zichtbaar dan lichte kleuren. U zult meer belijning zien en mogelijk de injectiepunten of lichte vegen op bepaalde plekken. Dit is minimaal zichtbaar, maar kan een reden zijn om af te zien van een donkere kleur. Bij twijfel adviseren bij om langs te komen en dit te komen bekijken. Er kan niet gereclameerd worden op dit verschijnsel.

 

10. Waarom is STR collectie niet aangesloten bij een Waarborg Stichting Keurmerk?

Deze keurmerken zeggen niks over leverbetrouwbaarheid, garantie of service. Wij vinden de mening van onze klanten veel belangrijker als de producten zijn afgeleverd en zijn daarom aangesloten bij Kiyoh. Kiyoh is een specialist in onafhankelijke klantbeoordelingen. Wij nodigen onze klanten actief uit om een beoordeling te plaatsen. Dit geeft betrouwbaarheid aan en wij kunnen leren van de feedback van de klant. De intentie is altijd om beter worden. Voor u en voor ons bedrijf. Kiyoh is aangesloten bij Thuiswinkel daarom voor ons een reden om geen extra winkelkeurmerk te vermelden.

Neem gerust een kijkje bij de reviews of mail ons met aanvullende vragen.

 

11. Hoe maak ik het beste textileen schoon?

Wij verkopen speciaal een reiniger voor textileen. U kunt de reiniger vinden in onze webshop: STRcollectieshop.

Groene zeep of zeepsop met een zachte borstel is afdoende. Ons advies is na gebruik het textileen schoon te spoelen met water en het tuinmeubilair nooit nat op bergen zonder ventilatie om schimmelvorming te vermijden. In de winter tuinmeubilair schoon en droog afdekken in een goed geventileerde ruimte. Dierlijke vuil direct van het buitenmeubilair verwijderen en schoonborstelen, ook olie en zonnebrand afborstelen na gebruik. Gebruik nooit een hogedrukreiniger om het textileen van buitenmeubilair schoon te maken.

12. Hoe reinig ik het beste het kunststof meubilair? 

Wij verkopen ook een reiniger voor al het kunststof meubilair. U kunt de reiniger vinden in onze webshop: STRcollectieshop.

Groene zeep of zeepsop met een zachte borstel is afdoende. Bij voorkeur minimaal tweemaal per jaar de kunststof frames van het buitenmeubilair met een zachte borstel schoonmaken en altijd vochtvrij opbergen of afdekken en voldoende laten ventileren om schimmels te vermijden. Gebruik nooit een hogedrukreiniger om kunststof meubilair te reinigen.

13. Kan ik het bestelde product retourneren?

Ja, dat is mogelijk. Wij geven op alle producten een niet goed, geld terug garantie. Binnen 7 dagen na levering/ophalen van uw product kunt u bij ons melden dat u uw aankoop wilt retourneren. De retournering van het product dient binnen 14 dagen na levering/ophalen van uw product plaats te vinden of in overleg. Uw product dient dan wel compleet, ongebruikt, in originele verpakking (indien van toepassing) en voorzien van de originele labels aan ons geretourneerd te worden. Het product kan anders niet voor ruilen of restitutie in aanmerking komen. Voldoet u aan deze voorwaarden, dan ontvangt u uw aankoopbedrag terug. De transportkosten zijn echter wel voor uw rekening.

 

14. Wat is transportschade?

Dit is schade die ontstaan is tijdens het transport. Het is belangrijk dat u bij aflevering van de bestelde producten altijd de producten / verpakking controleert op schade. Heeft het product schade of twijfelt u, dan is het belangrijk dat u dit noteert op de vrachtbrief en ons direct informeert. Wij kunnen dan contact opnemen met het vervoerbedrijf bij wie de schade is ontstaan. Wij hanteren hiervoor een checklist zodat u pas tekent voor ontvangst zodra u zeker weet dat de producten onbeschadigd zijn geleverd.

 

15. Wat is productschade?

Dit is schade aan het product. Het product kan geleverd worden in een onbeschadigde verpakking maar toch helaas beschadigd zijn. Deze schade dient u binnen 24 uur te melden aan [email protected] met digitaal aangeleverde foto's van het beschadigde product. Wij gaan dan uw reclamatie beoordelen.

 

16. Heeft u een vraag of klacht?

Wij doen onze uiterste best om de producten in perfecte staat bij u af te leveren. Er zijn producten die verpakt zijn in karton maar ook producten zonder verpakkingsmateriaal. Al onze producten worden nauwkeurig gecontroleerd voordat ze worden verzonden. De ligbedden die u krijgt zijn dus niet altijd van verpakkingsmateriaal voorzien. Onze meubeltransporteur houdt hier rekening mee. Krasvorming vergoeden wij enkel wanneer dit buiten de normale marges valt. U dient binnen 24 uur middels digitaal aangeleverde foto’s uw reclamatie te melden zodat wij deze kunnen beoordelen. Bij terechte klachten zoeken wij samen met u naar een passende oplossing.

Heeft u een andere vraag? Belt u ons gerust, wij staan u graag te woord.

STR collectie - Ligbedshop
Tel: 0416 - 22 31 88













Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »